New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Amy - WaarBenJij.nu

New York

Door: Amy van Baalen

Blijf op de hoogte en volg Amy

22 Augustus 2017 | Verenigde Staten, New York

Hey iedereen!

Het gaat erg goed met me, heb het echt naar me zin hier.

Ik ga beginnen bij Schiphol. Afscheid nemen van me familie, m'n vriend en van Eva/Tony was emotioneel, maar het moest gebeuren, want mijn droom ging eindelijk beginnen.

We vlogen eerst naar Frankfurt, maar we hadden vertraging opgelopen en nog kort de tijd om het volgende vliegtuig naar het vliegveld Newark te redden. We moesten letterlijk sprinten naar het vliegtuig en dat was echt een lang stuk. Heel de groep was helemaal kapot. Gelukkig hadden we het wel gered! De vliegreis duurde erg lang. Ik was erg blij toen ik eindelijk geland was. We gingen naar de 'luggage claim' om de koffers op te halen en de mijne zat er niet bij. Het was een rotzooi om de man te vinden waar we dit moesten aangeven, we werden overal en nergens naar toegestuurd. Uiteindelijk hadden we hem gevonden en werd het geregeld. Gelukkig had ik een klein koffertje ingepakt voor de 3 dagen in New York.

Eerste dag in New York werden we om half 9 opgehaald door de bus en werden we gedropt bij Central Park. Dit was mijn hoogtepunt van New York. Het was zo mooi en het was nog rustig. Hier moet je echt een keer in je leven naar toe zijn geweest! We zijn ook over de High Line gelopen, dit viel me tegen. Ik had er persoonlijk wel meer van verwacht, maar voorderest was het wel leuk om er over heen te lopen. In de avond hadden we diner bij Hard Rock Café. Dit was erg leuk en het eten was goed. Daarna gingen we Times Square in. Ik besteedde mijn tijd met shoppen en foto's maken. Daarna gingen we weer terug naar het hotel.

Dag 2, we werden dezelfde tijd opgehaald en gingen naar 9/11 Memorial. Dit was erg indrukwekkend en groot. Bij een paar namen was er een witte roos geplaatst en dat stond voor hun verjaardag. We zijn daarna naar Wall street gegaan, waar de Charging Bull en de Fearless Girl stonden. Later in de middag gingen we op de boot voor een tour. Met de boot kwamen we dichtbij het Vrijheidsbeeld, jammer genoeg gingen we niet aan land. Het Vrijheidsbeeld is in het echt wel lelijker dan dat je altijd ziet op foto's, maar alsnog was het fantastisch om het van dichtbij te zien. Toen we klaar waren met de boottocht gingen we lopend over de Brooklyn Bridge. Dit was echt een gave tocht en gaf echt het New York gevoel. Daarna reden we naar Coney Island. Dat is een soort attractiepark bij de zee. Daarna hadden we pizza bij het restaurant: L&B Spumoni, en dat was echt smerig. Grote afrader. Daarna gingen we naar Top of the Rock at Rockefeller Center. Dit was echt een heel mooi uitzicht met overal lichtjes. Het beeld wat je eerst alleen in films hebt gezien en dan het zelf ziet, is echt een geweldig gevoel.

New York was echt een amazing experience!

En de volgende dag vloog ik naar mijn gastfamilie.....



  • 22 Augustus 2017 - 07:15

    Matthijs:

    Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. We missen je ik hou van je en hoop dat je nog veel mooie herinneringen gaat opdoen. Groetjes vanuit het koude kikkerlandje

  • 22 Augustus 2017 - 08:12

    Daniëlla:

    Hoi Amy, Wat super leuk wat je hebt geschreven. Zo kunnen we alles bij houden wat je meemaakt en dat worden vast heel veel herinneringen voor de rest van je leven. Groetjes van je vader en je moeder en Bram

  • 22 Augustus 2017 - 09:26

    Astrid:

    Hoi Amy,
    Leuk om je reisverslag te lezen, zo blijven wij ook een beetje op de hoogte. Grappig dat je inderdaad gaat vergelijken met dingen die je op TV hebt gezien.
    Heel veel plezier bij je gastgezin!

  • 22 Augustus 2017 - 10:46

    Melissa:

    Hoi Amy,
    Super leuk reisverslag!
    Ik wens je veel plezier in Amerika!

  • 22 Augustus 2017 - 17:10

    Elsbeth :

    Hoi Amy leuk om je ervaringen te lezen . Geniet ervan en veel plezier bij je gast gezin

  • 22 Augustus 2017 - 17:16

    Mohini:

    Wauw Amy! Superleuk verslag, écht fantastisch om te lezen!

  • 22 Augustus 2017 - 18:54

    Manuela:

    Hey Amy,
    Leuk dat je een blog hebt zo kunnen we je een beetje volgen.
    Gaaf dat je je droom zo waar kan maken

  • 22 Augustus 2017 - 22:14

    Wendy :

    Hè Amy,
    Wat heb je nu al een hoop gave dingen gedaan en gezien zo te lezen.
    We gaan je volgen hoor.leuk!
    Veel plezier!
    Groetjess Wendy ron Lotte en Tim

  • 23 Augustus 2017 - 20:47

    Carla:

    Hoi Amy. Wat leuk om wat te lezen van jouw ervaringen van de eerste paar dagen. Geniet ervan gr Carla

  • 24 Augustus 2017 - 08:27

    Ilse:

    Ha Amy,
    Wat een leuk reisverslag. Wel balen van je koffer maar nu is dat gelukkig allemaal goed gekomen. Je hebt in ieder geval al leuke dagen in New York gehad. Veel plezier bij je gastgezin en straks naar school. Have fun!!

  • 29 Augustus 2017 - 19:04

    Berna Oosterwijk:

    Ha Amy, leuk om je verslag te lezen. Het klinkt tot nu toe erg leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Amy

Actief sinds 04 Aug. 2017
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 6659

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2017 - 06 Juni 2018

Exchange student

Landen bezocht: